zondag 26 april 2015

Welkom terug

Welkom terug in Nederland Wylde Swan!

Gisterenavond heel laat voer de Wylde Swan ter hoogte van Zeeland en ik had eigenlijk verwacht dat ze daar voor anker zouden gaan, om dan vandaag alles op te ruimen en schoon te maken om dan morgenochtend de Nieuwe Waterweg op te varen.
Toen ik vanochtend wakker werd zag ik op Marine Traffic echter dat ze al bij de monding van de Nieuwe Waterweg voeren. "Hmmm, dat is eigenlijk wel heel erg leuk om ze daar voorbij te zien komen" dacht ik bij mijn 1e kop koffie. Zo gezegd, zo gedaan, in de auto gesprongen en die kant op gereden. Snel opa Aad en oma Henny gebeld, die wonen in Vlaardingen en zijn dus vlakbij. Hoek van Holland waren ze inmiddels al voorbij en ook waren ze al vlakbij Maassluis, dus zekerheidshalve ben ik naar het Delta hotel in Vlaardingen gereden. Daar hebben ze een mooi terras op/aan het water. Opa en oma waren sneller ter plaatse en wel op tijd in Maassluis om de Wylde Swan daar alvast voorbij te zien varen. En vervolgens zijn ook zij snel naar het Delta hotel gekomen.
Opa had Leanne gebeld en al bellend en zwaaiend hebben we de Wylde Swan binnen gehaald!
Een soort mini-Sail!

De foto's zijn niet best, door de miezerregen en de afstand, maar het gaat om het idee.

Morgen om 11.00 uur draait de Erasmusbrug, om 11.30 uur meert de Wylde Swan af in de Leuvehaven. Nadat de trainee's hun ouders en familie hebben begroet en afscheid hebben genomen van elkaar en de bemanning, kunnen belangstellenden het schip van 13.00 - 14.00 uur bekijken.
Je bent welkom!


Bij de monding van de Nieuwe Waterweg,
vanochtend rond 10.00 uur.




Afgemeerd in de Heysehaven voor opruim-
en  schoonmaakwerkzaamheden.

Rond 12.00 uur voer de Wylde Swan voorbij
 het Delta hotel, even later over
de Beneluxtunnel verder Rotterdam in.






Geen opmerkingen:

Een reactie posten