donderdag 12 maart 2015

Sailmail 1 van Leanne

1x per week mag er over en weer een mail verstuurd worden van/naar het schip. De trainee's versturen hun mail op dinsdag, de ouders doen dat op vrijdag.

We hadden er helemaal niet op gerekend dat we deze week meteen al een sailmail zouden krijgen, dus dat was een leuke verrassing in de mailbox vandaag.


Hoi allemaal, alles goed met jullie in het koude Nederland? Hier is het superduper tof!! Ik weet niet heel goed wat ik moet schrijven, aangezien ik vanmiddag al met jullie heb gepraat. Even by the way vandaag is het dinsdag. Zondag kwamen we rond half een op st. Maarten, ik zat in het vliegtuig naast twee Nederlanders, een jongen die de Wylde Swan kende en zelf ging varen op de Stad Amsterdam, een driemaster. Aan de andere kant zat iemand die voor zes maanden elke maand op en neer vloog naar Saba via st. Maarten. De steward kwam ook nog naar mij toe, nadat ik hem m’n paspoortje had gegeven, hij vond namelijk dat ik veel had gevlogen, haha. Vliegveld was super klein, drie bagagebanden en het was overvol toen de KLM aan was gekomen. Er konden maar 6 naar de boot omdat er bagage bij was. Ik was de 2e groep die meeging. Op de airport moesten we dus nog wachten, toen gingen we maar spelletjes doen, je maakt best snel vrienden! Het was trouwens nog een stukje lopen naar de ribs dus we liepen als banaantjes over de weg, vanwege onze bagage. Bij de boot gingen we zwemmen en vanaf het voordek slingeren. Daarna de zooi beneden opruimen en de bunks en hangmatten verdelen. We aten burrito’s. Volgende dag moesten we 6:30 opstaan, ik was al om 4:45 wakker, door de jetlag waarschijnlijk. ’s ochtends hadden we vers brood en pap. We kregen daarna een presentatie over regeltjes en planningen enzo. Daarna twee uur zelfstudie, dat was voor iedereen nog heel erg wennen, vanwege het rollen van de boot en omdat het natuurlijk de 1e keer was. Daarna happy hour, schoonmaken dus. Ik werd ingedeeld bij de belangrijkste klus aan boord, het schoonmaken van wc’s en douches, heerlijk! Lunch was wortel/gember/kokos/sinaasappel soep heel lekker!! Buiten eten is trouwens vet, een beetje de bergen en vliegtuigen die voorbij komen bekijken. Toen kregen we drie lessen over veiligheid, de zeilen en opruimen/schoonmaken. De crew is heel verschillend een aantal Nederlanders, een Spaanse, Engelsman, Schotse en een Italiaan, er zijn ook twee mensen van de Ocean Clean-Up, zij onderzoeken de zooi in de o-sjaan (mam!). Weer zwemmen en avondeten. We kregen rijst met groenteshit, volgens mij was het ratatouille. Vandaag weer 6:30 op. Ik werd gelukkig pas om zes uur wakker. Als ontbijt weer pap en brood, we moesten ook lunch maken. Toen 1 uurtje zelfstudie. Daarna gingen we naar het land. We gingen per groepje in een busje naar Philipsburg, we liggen trouwens in Simpson’s Bay. In Philipsburg rondgelopen, een kentekenplaat gekocht voor aan mijn muur en langs de supermarkt om voedsel in te slaan, vooral koekjes! Toen gingen we met 10 trainees smoothies drinken, heel lekker en prachtig uitzicht. Er lagen vier mega cruiseschepen, het viel btw best wel mee hoe druk het was. Toen hadden we ook internet! Daarna weer in een mini-busje met z’n 13-en. Lekker druk en warm… We kwamen bij de Mac, met heel slecht internet. Daarna naar het strand waar we spelletjes enzo gingen doen. Jongens tegen de meisjes, wij wonnen natuurlijk! Toen mocht je naar de boot toe zwemmen, ongeveer 300 meter vanaf het strand. Dat heb ik gedaan het viel eigenlijk best wel mee. Daarna voor het eerst even douchen, pittig onhandig! Met het rollen van het schip. Toen sailmail schrijven, dat moet je dan op de server (NAS) zetten (pap is wat voor jou). Lukt helaas vanaf de Ipad niet. Ik heb DS-file geprobeerd maar ze weten de accountnaam niet, balen. Vanavond aten we karbonade met gebakken aardappels en sla. En nu weer sailmail. Waarschijnlijk straks nog kaarten met de trainees en oh ja ik had net nog een gesprekje met Jeroen, de scheepsarts die ene van Schiphol. We hebben niet echt iets belangrijks besproken ofzo. Waarschijnlijk gaan we morgen naar de internationale school op St. Maarten. Dat was het denk ik voor deze keer. We gaan waarschijnlijk morgenavond of de dag daarna de zee op.
Heel veel kusjes vanaf de Wylde Swan,
Leanne

Geen opmerkingen:

Een reactie posten