woensdag 18 maart 2015

Sailmail 2 van Leanne

Het is woensdag, ik zit achter de computer, de mailbox staat open en jawel, pling!
Sailmail van Leanne! Zo te lezen hoeven we ons geen zorgen te maken!

Hee, ik leef nog! :)
Het is inderdaad super leuk aan boord! Woensdagavond zijn we vertrokken. Woensdagochtend zijn we langs de internationale school op St. Maarten geweest (hij heet CIA). We liepen in groepjes van 5 mee met leerlingen van die school. Ik was met een 11 grader, dus volgend jaar wordt ze senior. Als eerste vak hadden we business and management en daarna gym, dat was zwaar, want het was buiten in de brandende zon. Het was heel leuk want die school is heel divers, veel mensen van het eiland zelf, maar ook van over de rest van de wereld. In de middag hadden we weer zelfstudie en hebben we natuurlijk gezwommen! Toen in de avond, het was dus al donker, vertrokken we! Best wel spannend!! Eerst op de motor en toen we voorbij de boten waren, gingen we zeilen heisen! We waren aan het zeilen! Omdat het al laat was moesten we al naar bed voordat we geen land meer zagen. De volgende ochtend was er alleen maar zee om ons heen, heel apart! Ik wist niet wat ik moest verwachten en ik dacht dat het op een gegeven moment wel zou gaan vervelen, maar tot nu toe is dat nog niet gebeurd!! Elke dag is het anders, de golven, de kleur van de zee en de lucht! Het programma ziet er zes dagen van de week hetzelfde uit, van maandag tot en met zaterdag. Rond 7.30 uur opstaan, 8 uur ontbijten, van 9 tot 12 zelfstudie en dan lunch. Daarna happy hour en dan een centrale les van een uur. Vanaf 16.00 uur zijn er wachten die gelopen moeten worden tot 12 uur. En dan is er Lazy Sunday! Speciaal voor mij want mijn bijnaam is Lazy Leanne, niet omdat ik lui ben, maar door een alliteratiespel. Merel, toetscoordinator, en ik hebben afgesproken dat een toetsweek niet werkt, aangezien het heel vermoeiend is en omdat het de eerste paar dagen wennen is. We hebben dus afgesproken dat ik elke zaterdag twee toetsen maak, waardoor we het verspreiden. Het is anders gewoon niet haalbaar. We hebben natuurlijk afgesproken dat ik geen fraude pleeg, pittig lastig om dat wel te doen, vanwege het weinig internet enzo. Ik heb al een toets gemaakt en dat ging goed, beetje lastig met dat schommelen. Ik heb al vier keer de wc’s moeten schoonmaken, inderdaad karma… Ik word er nog eens goed in. Het slapen in een kooi is best prima, hij is best ruim. Wij hellen nu naar stuurboord dus dan rol ik uit mijn kooi, maar gelukkig zit er zo’n netding voor. Mijn spullen passen inderdaad, het is maar een kleine teringzooi in mijn kist, maar ach. Ik ben een van de weinigen die zich aan de paklijst heeft gehouden, heel veel mensen hebben extra shirts enzo mee. Cool dat Aquilla en ik op de voorkant staan, ik ben benieuwd wat ze heeft geschreven over ons! Waarschijnlijk gaan we niet langs Bermuda, omdat het niet uitkomt en omvaren is. Ik weet niet of jullie mij kunnen tracks, maar we zijn nu rechtsonder Bermuda, ongeveer 1/3 afstand (St. Maarten-Bermuda) van Bermuda. Ik zal een beetje samenvatten wat we de afgelopen dagen hebben gedaan. Het is nu trouwens dinsdag 17 maart. Donderdag was iedereen kotsmisselijk en zeeziek, behalve ik!! en nog 2 andere trainees. Best wel fijn, haha! Van zelfstudie kwam toen niet zoveel. Zaterdag hebben we een tonijn gevangen, het was een yellow finned en hij smaakte vet lekker!! We hebben hem ontleed en vonden stukjes plastic in zijn maag. Over plastic gesproken de twee van de Ocean Clean Up hebben een centrale les gegeven over de plastic gyres. Andere lessen gingen over chemische onderdelen van plastic soep, basics zeilen, voedselkringen, voyage planning en nog meer leuke dingen! Lazy Sunday mochten we uitslapen en kregen we pannenkoeken als ontbijt, lekker! En pizza in de avond, halleluja. Ik heb samen met Elise, crew, en Lara en Eva, trainees een ‘hengel’ gemaakt, nog niks mee gevangen…  Gisteren zagen we een heel groot vrachtschip op 2 nm afstand, super groot. Vandaag zagen we een pilot whale zwemmen, hij zwom onder het oppervlak en je kon een hele groot vlek zien mee surfen op golven! Het zag er super vet uit! Anderen hadden waarschijnlijk een dolfijn gezien!
We gaan nu stages lopen, ik ben 2nd mate, dat is bij Ruth. Zij focust vooral op navigeren, we hebben gister kaarten gecorrigeerd en vandaag hebben we in de navigatie room een voyage planning gemaakt, we moesten kijken naar welke kaarten we nodig hebben en waar je de wal moet vertellen dat je er bent. Er is ook een wachtschema gemaakt, in groepjes moeten we twee uur per avond wacht houden op het achterdek. Daarbij moeten we het logboek invullen, deckcheck en engineroomcheck doen. Je kan ook heeeeeeel veeeel sterren zien, zoveel heb je er nog nooit gezien!! Ook kan je vaak Jupiter, Mars en Venus zien! Het is ook heel gezellig om met z’n allen te chillen op het achterdek, liggen op de fat boys, muziek maken en kletsen. Maartje: wat stom dat ze het nog steeds niet weten!! Chill van latijn!! Eerste opdracht uit je boek was vouw dit blaadje zo vaak mogelijk. Leuke opdrachten Maart! Wauwie een gevecht, haha 1E is gewoon stom. Wat bedoelen jullie met kerrvens? Nog heel veel succes met jullie toetsweek!!
Love you!! Veel plezier nog in Nederland!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten