zaterdag 4 april 2015

Blog van Lare en Mark

BLOG VAN LARA EN MARK
We zitten inmiddels drie dagen op de Azoren. Iedereen had verwacht dat we eindelijk wat rust zouden hebben. Tot nu toe is dat nog niet gelukt, want we hebben al twee hikes gemaakt. Gisteren werden we al vroeg wakker gemaakt, toen gingen we met de ferry naar Pico. Daar stond de bus klaar samen met de guide. We zijn een stukje naar boven gereden met de bus en daarna zijn we klimmend verder gegaan. Het duurde ongeveer 4 uur om boven te komen, het uitzicht was heel erg mooi. Daarna moesten we snel naar beneden omdat we de laatste ferry van de dag moesten halen. Na een heftige busrit hadden we nog 4 minuten over en zijn we rennend de ferry opgegaan. ‘s Avonds hebben we gegeten bij Peter’s sport cafĂ©. Dit was om je bord bij af te likken, dus de borden gingen naar Merel (biologie docent). De volgende dag moesten we weer vroeg het bed uit. We zijn met de bus naar de top van een andere vulkaan gegaan, een vulkaan op het eiland waar we nu zitten. Hier stapten we op nog geen 20 meter afstand van de krater uit. De guide gaf uitleg over de geologische geschiedenis van de vulkaan en alles erom heen, terwijl we over de rand heen liepen. Halverwege het rondje sloegen we af en liepen over een weg naar beneden, waar de bus op ons wachtte en ons naar een park bracht om te lunchen. Na uitgebreid te hebben gegeten vervolgden we onze weg naar een kleinere vulkaan aan de andere kant van het eiland, die nog in 1958 is uitgebarsten en zo een vuurtoren zwaar beschadigde. De plek was omgetoverd tot een museum waar we meerdere filmpjes hebben gekeken over hoe het vulkanisme in de Azoren werkt en is ontstaan en gekeken hebben naar een tijdelijke tentoonstelling over de uitbarsting zelf. Daarna gingen we naar de overblijfselen van de vuurtoren, waar bleek dat de toren zelf het wel had overleefd. We beklommen deze dan ook en genoten van het uitzicht over het landschap, de zee en de vulkaan. Uiteindelijk verlieten we het museum om met de bus terug te rijden naar het schip. Eenmaal terug gingen we nog met een groep een ijsje halen bij de nabijgelegen ijssalon, om vervolgens vroeg naar bed te gaan en te slapen.