woensdag 1 april 2015

Blog van Trainee Kevin

BIJNA BIJ DE AZOREN!!
Yesss, wij zijn na 20 dagen op zee eindelijk bij de Azoren aangekomen. Eerlijk gezegd ben ik best wel blij om na die lange tijd alleen maar water ook weer eens een stuk land te zien. De tijd op zee was echter wel fantastisch. We hebben namelijk heel veel dingen meegemaakt, ondanks dat wij alleen maar met z’n allen op een klein stukje hebben geleefd. Zo zag ik eergisteren nog een grote groep walvissen en een week geleden hebben wij zelfs dolfijnen gespot. Dit was echt vet. Ook hebben wij de hele tijd een vishengel uit gehad, en dit was niet voor niets. Wij hebben een tonijn, blue marlin en 2 dorades gevangen. De tonijn en de dorades hebben wij opgegeten, maar de blue marlin moesten wij helaas terug zetten, omdat dit een zeldzame vis is. Als wij zo meteen in de haven van Horta liggen zal er van het vissen niet heel veel komen. Wat ook wel fijn is, is dat je een keer lekker op je gemak kan blijven zitten zonder dat je alle kanten op glijdt. Ook zullen de borden met het bestek de pantry niet meer door vliegen. Dit scheelt weer een hoop boenen tijdens de Happy Hour. Wij lopen trouwens ook stages aan boord. Deze week loop ik stage bij Elise als service manager en bij Tsjerk als chief mate. Bij Elise organiseer ik de Happy Hour. Dit houdt in dat ik de taken verdeel en ik controleer of iedereen zijn werk goed uitvoert. Bij Tsjerk krijg ik (samen met 3 andere Trainees) meer informatie over communicatie en veiligheid aan boord van de Wylde Swan. Dit is heel erg leuk en gezellig. Oo, nu stop ik met mijn verhaal, want volgens mij is er land in zicht!
Tot 25 april in Rotterdam,
Kevin van Dam
Trainee Masterskip reis D

Geen opmerkingen:

Een reactie posten